1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 4.93 (7 رای)

معمولاً مدیران شرکتهای تازه تأسیس به دلیل تجربه کمی که دارند دچار برخی اشتباهات در اداره شرکت تازه تأسیس می شوند. در این مقاله اشتباهاتی که دامنگیر بسیاری از شرکتهای تازه تأسیس است را بر می‌شمریم

  1. اگر محصولی را برای بار اول عرضه می‌کنید و پیش از شما در بازار وجود نداشته است؛ شرکت شما با یک مزیت و یک تهدید روبرو است. مزیت شرکت تازه تأسیسی که محصول جدیدی را عرضه می‌کند این است که در بازاری بدون رقابت گام می‌گذارد و از این بابت خیال مدیران شرکت راحت است. اما از طرف دیگر بازار نیز هیچ شناختی به محصول شما ندارد و شرکت در بدو تأسیس باید هزینه‌ی هنگفتی را بابت بازاریابی و معرفی محصول جدید خود به بازار انجام دهید. طبیعتاً هزینه کرد رقم های بالا برای شرکتهای تازه تأسیس چندان راحت نیست. لذا بهتر است قبل از هر اقدامی جوانب ارائه محصول و واکنش بازار نسبت به محصول جدید خود را ارزیابی کنید.

  2. برخی مدیران شرکتها و سازمانها فکر می کنند که راهکار و روش مورد علاقه آنها برای سرمایه گذاران و مشتریان شرکت نیز جالب است و حتماً مشتریان نیز جذب این روش جدید ارائه کالا یا خدمات خواهند شد. درحالی که برای شرکتهایی که به تازگی ثبت شده‌اند یکی از مهمترین مسائل سلیقه و سابقه ذهنی مشتریان است. پس بهتر است قبل از اینکه با اعتماد به نفس ایده و راهکار جدید خود را در بازار اجرا کنید واکنش های احتمالی مشتریان و جو بازار هدف را مورد بررسی قرار داده و بعد اقدام نمایید.

  3. در صورتی که شما یک شرکت تازه تأسیس دارید ، بهترین افرادی که برای مشورت کردن به شما پیشنهاد می شود خویشاوندان و نزدیکان شما هستند. زیرا آنها نیز به دلیل نگرانی و دلسوزی که بابت شغل شما دارند بهتر می توانند نقطه ضعف ها و قوتهای شما را ببیند و به شما واکنش نشان دهند. البته در دخالت دادن خویشاوندان و نزدیکانتان حد تعادل را حفظ نمایید.

  4. به جای اینکه به دنبال افرادی باشید که حقوق کمی داشته باشند سعی کنید از افرادی که توانایی و اطلاعات بالایی دارند استفاده کنید. زیرا در این شرایط است که شما با نقاط قوت و ضعف خود بیشتر آشنا می شوید و می توانید از همکاری با افرادی که می توانند در کارها به صورت شایسته ای همراه شما باشند استفاده کنید. بنابراین، استخدام افراد مستعد و توانا و متخصص در اولویت شرایطی باشد که برای استخدام افراد در نظر می گیرید. برای شرکت تازه تاسیس هیچ چیز نمی‌تواند مهلک تر از خطاهای پشت سر هم و تکرار اشتباهات سایر شرکتها باشد. بهتر است از تجریات شرکتهایی که قبل از شما ثبت شده اند استفاده کنید تا بتوانید جای شرکت خود را در بازار سریعتر باز کنید.

  5. نقشه راه داشته باشید. در زمینه ای که مشغول هستید و هر نوع شرکتی را به تازگی تأسیس کرده اید به این نکته مهم توجه داشته باشید که کارهای شرکت را مطابق با نقشه و برنامه های از پیش تعیین شده برای شرکت پیش ببرید ، سعی کنید تمامی کارها و اقدامات شرکت، مسیر اهداف نهایی شرکت خود را فراموش نکنید و به صورت کاملاً دقیق نقشها، وظایف و حقوق مربوط به هر نقش را تعریف کرده و انتظاراتتان را از هر نقشی در شرکت مشخص کنید.

  6. سعی کنید در تجارت و بازار هدف شرکت جدید خود از یک روش صحیح و قوی استفاده کنید. اگر بخواهید از چندین روش متنوع استفاده کنید، قطعاً برای شما که یک شرکت تازه تأسیس دارید همه روشها یک روش پیش پا افتاده و نه چندان قوی خواهد بود. پس بهتر است در ابتدای کار خود بیشتر انرژی و وقت خود را بر روی یک روش و یا محصول صرف کنید.

  7. هر چند شما ممکن است حساب و کتاب و امور مالی شرکتتان را به فرد دیگری واگذار کرده باشید و با افرادی که در این زمینه علم و تخصص (بخصوص حوزه بازاریابی ) لازم را دارند نیز تبادل نظر داشته باشید ولی در عین حال سعی کنید همیشه خودتان در جریان دخل و خرجهای شرکتتان باشید و بدون اطلاع از آن اقدام به تصمیم گیری نکنید.

  8. اگر شما در ابتدای کار شرکت تازه تأسیس، تصور سود بالایی از شرکت خود داشته باشید قطعاً ناکامی را تجربه خواهید کرد. زیرا هر شرکت جدیدی باید مقداری زمان صرف کند تا بتواند جایگاه خود را در میان مشتریان بیابد و همچنین از نظر شرایط درون سازمانی نیز لازم است شرکت هم از لحاظ بودجه و هم از لحاظ کارکنان به مرحله ثبات برسد. پیشنهاد می شود تا چند سال ابتدایی کار شرکت، رویاپردازی و تصورات غلط در خصوص سودآوری کلان شرکت را از ذهنتان خارج کنید تا در صورت برآورده نشدن آن دلسرد و ناکام نشوید.

  9. سعی کنید در شرکت خود از حالت رکود و یکنواختی بخصوص در حوزه بازاریابی و فروش فضای کاری بپرهیزید. زیرا در این شرایط شرکت شما با کارمندانی که انگیزه و علاقه کارشان پائین است مواجه خواهد شد و انرژی پائین کارکنان شرکت در محیط کاری بر روی عملکرد و بازده کاریشان تأثیر خواهد گذاشت. بهتر است برای اجتناب از این شرایط، ساعات زمان کاری شرکت را متعادل کنید به گونه ای که نه خیلی کم باشد و نه خیلی زیاد، سعی کنید ساختار شرکت تیمی و پویا باشد و مدیرعامل شرکت نقش رهبر تیم را داشته باشد نه فرمانده یک گردان که یک ارتباط یک سویه با پرسنل خود دارد

  10. سعی کنید بلافاصله بعد از مطرح کردن یک محصول و یا روش خلاقانه در شرکت، حتما اقدام به ثبت محصول خود نمایید تا رقیبهای شما به ویژه شرکتهایی که قدرت مالی و نفوذ زیادی دارند از محصول شما همانند سازی و تولید مشابه نداشته باشند و بتوانید حقوق مربوط به نام تجاری کالای خود را برای خودتان حفظ کنید.
0
0
0
s2sdefault